Reddit op zwart

Op Reddit hebben duizenden subreddits zich aangesloten bij een massaal protest tegen het nieuwe beleid van het platform, waarbij appontwikkelaars hoge kosten moeten betalen.

Meer dan zevenduizend subreddits, waaronder populaire groepen met tientallen miljoenen leden, zoals r/funny, r/gaming, r/music en r/science, legden hun activiteiten maandag en dinsdag stil. Dit is de eerste keer dat zoveel subreddits tegelijkertijd worden afgesloten.

App-ontwikkelaars vinden de prijzen die Reddit vraagt te hoog, en sommige apps zullen mogelijk verdwijnen. De nieuwe regels gaan op 1 juli in. Reddit-CEO Steve Huffman heeft aangegeven dat het nieuwe beleid nodig is om een zelfvoorzienend bedrijf te blijven, maar het is nog onduidelijk hoe het platform wil omgaan met bedrijven die problemen ondervinden door dit beleid.