K-pop-band Seventeen breekt records

Seventeen is al enkele jaren een belangrijke speler in de wereldwijde muziekindustrie, maar hun invloed en impact is het sterkst voelbaar in hun thuisland Zuid-Korea. Met hun nieuwste EP ‘FML’ heeft de band een ongekend niveau van verkoopsucces bereikt – het soort succes dat misschien alleen zij vandaag de dag kunnen bereiken.

Volgens Hanteo, een van de twee belangrijkste muziekcharts in Zuid-Korea, verkocht FML in slechts de eerste 24 uur bijna vier miljoen exemplaren. Dit verbazingwekkende cijfer maakt Seventeen’s nieuwste release een van de best verkopende inspanningen van het jaar, niet alleen in Zuid-Korea, maar wereldwijd.

Seventeen

In tegenstelling tot zijn belangrijkste concurrent Circle (voorheen Gaon), volgt Hanteo de verkoop in real-time. Daarom kijken superfans nauwlettend toe op Hanteo op het moment dat een CD wordt uitgebracht.

FML bezet de top vier plekken op de Hanteo real-time fysieke verkoopgrafiek, omdat de EP in verschillende versies is uitgebracht. De standaardeditie van de EP verkocht iets meer dan twee miljoen exemplaren en was de meest populaire versie van het album.

1,5 miljoen

De Carat-versie, die verwijst naar de naam van de fans van de band, verkocht bijna 1,5 miljoen exemplaren. Twee andere versies stonden net eronder, waarbij beide versies verkopen behaalden die ruim in de zes cijfers liepen.

Met bijna vier miljoen exemplaren verkocht op een dag heeft FML waarschijnlijk geschiedenis geschreven op Hanteo als de grootste verkoop op de eerste dag. Seventeen is waarschijnlijk ook goed op weg om het record te breken voor de grootste debuutweek ooit in Zuid-Korea.