Murder Mystery 2 breekt records op Netflix

De komische film “Murder Mystery 2”, met Adam Sandler en Jennifer Aniston in de hoofdrol, is na zijn debuut op 31 maart uitgegroeid tot de meest bekeken film op Netflix. In de eerste drie dagen na de release haalde de film meer dan 42 miljoen kijkers, waarmee het de op een na grootste openingsweekend van Netflix voor een komische film werd.

Het vervolg was ook in 91 landen een van de top 10 films en werd in totaal 64,42 miljoen uur bekeken tijdens de kijkperiode van 27 maart tot 2 april. Het eerste deel van de franchise kwam ook op de lijst met film titels op de tweede plaats met 24,7 miljoen kijkuren.

The Night Agent

Op het gebied van Engelstalige tv-series blijft “The Night Agent” de concurrentie voor met een tweede week op de eerste plaats. In de eerste 11 dagen van beschikbaarheid werd de serie bekeken voor 216,39 miljoen uur, waardoor de actie-thriller in de eerste twee weken in totaal 385 miljoen kijkuren haalde en nu meer dan 47 miljoen keer is bekeken.

Netflix berekent het totale aantal kijkers door de totale kijkuren te nemen en deze te delen door de speelduur van de serie, die in dit geval 8,2 uur bedroeg. De streamingservice heeft ook recent aangekondigd dat de serie vernieuwd zal worden voor een tweede seizoen.