Mattel wil maar liefst 14 andere speelgoed-films maken

Speelgoedfabrikant Mattel heeft na het succes van de film “Barbie” officieel zijn intrede gedaan in Hollywood. Onder leiding van CEO Ynon Kreiz, die in 2018 aantrad, wil Mattel een IP-gedreven machine worden en een heus Mattel-cinematografisch universum creëren. Naast “Barbie” zijn er nog 14 andere Mattel-eigendommen in ontwikkeling voor de film, waaronder “Barney,” “Polly Pocket,” “Thomas en Friends” en “American Girl”, vertelt Kreiz aan Variety.

De deur staat ook open voor vervolgen van “Barbie,” waarbij regisseur Greta Gerwig nog geen concrete plannen heeft. Met een opbrengst van $380 miljoen in de eerste vijf dagen na de release van “Barbie,” is het echter waarschijnlijk dat Mattel en Warner Bros. meer willen. De topmannen van Mattel zijn optimistisch over het creëren van een uitgebreid “Barbie”-universum met verschillende iteraties en productlijnen van het iconische speelgoedmerk.

Dalende speelgoedverkopen

De strategie van Mattel om IP-gedreven films te maken is bedoeld om de dalende speelgoedverkopen tegen te gaan en de populariteit van hun merken te vergroten. Na het succes van “Barbie” zijn ze van plan meer films te maken gebaseerd op hun bekende speelgoedlijnen, met A-list partners die zich aan de projecten willen verbinden.

Met “Barbie” als slechts het begin, lijkt Mattel vastberaden om hun rijke speelgoeduniversum om te zetten in een succesvolle en lucratieve filmfranchise. Met de aanstaande ontwikkeling van “Barney,” “Polly Pocket,” “Thomas en Friends,” en “American Girl,” lijkt Mattel goed op weg te zijn om zijn droom van een IP-gedreven Hollywood-carrière te verwezenlijken.