Streep door The Last of Us Online, multiplayer versie van spel

Naughty Dog heeft donderdag aangekondigd dat het de multiplayergame in het universum van The Last of Us, getiteld “The Last of Us Online”, annuleert.

De beslissing, uiteengezet in een blogpost, benadrukt de uitdaging van het verdelen van middelen tussen het ondersteunen van content voor een multiplayergame na het uitbrengen en het ontwikkelen van toekomstige singleplayer-narratieve games.

The Last of Us Part II

De studio was al in de preproductie voor The Last of Us Online tijdens het maken van The Last of Us Part II. Ondanks het aanvankelijke enthousiasme stond Naughty Dog voor de cruciale keuze om ofwel te evolueren naar een gamestudio die zich richt op online games of zich te blijven concentreren op de op verhalen gebaseerde singleplayer-ervaringen.

Met de keuze voor het laatste benadrukte Naughty Dog dat het momenteel aan “meer dan één” belangrijke singleplayer-titel werkt. De annulering volgt op een aankondiging van vertraging in mei, gelijktijdig met rapporten dat Sony de richting van het spel heroverwoog. Naughty Dogs verschuiving sluit aan bij de herziene strategie van Sony, waarbij het zijn live-service ambities terugbrengt van 12 naar 6.